Helgen

Helgen börjar lida mot sitt slut och i helgen har det hänt lite saker...

I fredags slutade vi skoldagen med att laga mat till Friluftsfrämjandet som var här. Mycket god mat, tack Joel :)
När vi kom hem insåg vi att vi nog var lite sugna på att gå till hotellet den kvällen där det var höstglöd, typ en krog alltså. Så jakten på snygga kläder började. Efter mycket om och men var vi tillslut påväg iallafall. Var rätt mycket folk på hotellet och helt plötsligt kommer en mycket full, men mycket trevlig Johan och kramar en. Så vi satte oss ner och pratade och fick träffa på hans kompisar, det var trevligt.

Kom i säng vid tre på morgonen och det tog mot lite kan jag säga att behöva ställa väckarklockan på kvart i 7, för då skulle vi åka till Umeå. Och gissa vem som drog nitlotten och fick köra. Demokrati tycker jag inte alltid om :)

Så med 3 sovandes tjejer i bilen satte jag mig och körde dem 30 milen till Umeå. Väl framme togs den stora plånboken fram och det köptes en mängd saker. Mitt mål för dagen var att köpa en ryggsäck, vilket jag oxå gjorde och så hann jag med en träff med Martin oxå, det var trevligt. Efter en heldag i Umeå åkte vi hem och till min stora förvåning insåg vi att jag hade fått fel ryggsäck. Jag provade ut en 80 liters säck i affären, men han skickade med mig en 95 liters. Lite lagom sur där på kvällen insåg jag att det nästan var droppen som fick bägaren att rinna över...

Idag söndag har jag mest tänk, tänkt och tänkt... Och så handlat lite mat inför nästa veckas tur och ska snart packa ryggan, tur att jag hade en med mig sen tidigare.. Ska bli ett arg samtal imorn, var så säkra på det :)

Inför primitivt levende

Vi har dessa två dagar varit ute i skogen och övat lite för vår överlevnadsvecka, som inte heter så här uppe... Vi ska ut i skogen om två veckor och leva på mat, men vi får inte använda något stormkök eller tält eller nått sånt. Så igår provade vi på att laga mat i kokgrop och idag rökte vi fisk och byggde läger.

Gårdagen var klart mycket trevligare med fint väder och mysigt hela dagen. Vår grop blev rikitgt bra och även om vi var den grupp som fick vår mat klar sist så var nog vårat bäst... :D

Idag vaknade jag av ljudet av regn och regnat har det gjort hela dagen... inte lika kul att då försöka få upp en eld när man måste sitta i kallt regn med blöta vedklabbar... men vi lyckades få upp den och till och med bygga ett fint läger inne i skogen. Vi lyckades dock inte så bra med rökandet av fisken, men detta är ju bara en lite träning för oss innan vår primitiv vecka... skämt mig en tanke då är ni snälla, kan behövas :D

Senaste veckan

Detta kommer att bli ett långt inlägg, för det har hänt en hel del saker i mitt liv den senaste veckan...

För en veckasen kom jag upp till Storuman, med pappa efter en massa timmar i bilen. Insåg då hur otroligt långt bort Storuman ligger... Packade in mig på mitt rum och väntade på fler personer...
Dag två gjorde jag och pappa Storuman, vilket gick väldigt fort. Vi köpte lite saker till mitt nya rum och sen avsltade vi kvällen på en mysig restaurang.

Både torsdagen och fredagen var dagar där vi ska lära känna varandra,,, lite lek och mycket prat.

Helgen kom fort och då åkte vi 5st tjejer till en stuga i Hemavan där vi plockade svamp, tittade på fina fjäll och pratade en massa skit.,., med betoning på skit :D

Nu har skolan starat på rikitgt och denna vecka förbereder vi oss för vår primitivt levnde vecka.. alltså en överlevnadsvecka kan man säga. Nästa vecka är jag ute på vandring med klassen.

Klassen består av 12 st, 8 tjejer och 4 killar.... hade kunnat varit nån mer kille, är inte ensam om den åsikten.
Sen är då stora frågan vad jag tycker om Storuman... det är väldigt litet kan jag säga...
Hoppas att mina tankar ändras, annars blir detta två jobbiga år...

Välkommen till min nya blogg!