Helgen

Helgen börjar lida mot sitt slut och i helgen har det hänt lite saker...

I fredags slutade vi skoldagen med att laga mat till Friluftsfrämjandet som var här. Mycket god mat, tack Joel :)
När vi kom hem insåg vi att vi nog var lite sugna på att gå till hotellet den kvällen där det var höstglöd, typ en krog alltså. Så jakten på snygga kläder började. Efter mycket om och men var vi tillslut påväg iallafall. Var rätt mycket folk på hotellet och helt plötsligt kommer en mycket full, men mycket trevlig Johan och kramar en. Så vi satte oss ner och pratade och fick träffa på hans kompisar, det var trevligt.

Kom i säng vid tre på morgonen och det tog mot lite kan jag säga att behöva ställa väckarklockan på kvart i 7, för då skulle vi åka till Umeå. Och gissa vem som drog nitlotten och fick köra. Demokrati tycker jag inte alltid om :)

Så med 3 sovandes tjejer i bilen satte jag mig och körde dem 30 milen till Umeå. Väl framme togs den stora plånboken fram och det köptes en mängd saker. Mitt mål för dagen var att köpa en ryggsäck, vilket jag oxå gjorde och så hann jag med en träff med Martin oxå, det var trevligt. Efter en heldag i Umeå åkte vi hem och till min stora förvåning insåg vi att jag hade fått fel ryggsäck. Jag provade ut en 80 liters säck i affären, men han skickade med mig en 95 liters. Lite lagom sur där på kvällen insåg jag att det nästan var droppen som fick bägaren att rinna över...

Idag söndag har jag mest tänk, tänkt och tänkt... Och så handlat lite mat inför nästa veckas tur och ska snart packa ryggan, tur att jag hade en med mig sen tidigare.. Ska bli ett arg samtal imorn, var så säkra på det :)

Kommentarer
Postat av: tina

Vad kul att du börjat blogga vännen =) men 95-litersryggsäck till samma pris som en 80-liters är väl inte fel? :D

2008-09-11 @ 22:46:30
URL: http://tinis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0