Se det snöa

Sitter i soffan med datorn i famnen, Varuhuset på dvd´n och tittar ut genom fönstret där snön sakta kommer ner från himlen. Sitter här med en blandad känsla över om jag vill ha snö nu eller inte.
Vi har haft härliga höst dagar med fint väder och sol men nu ligger snön som en blöt hinna över gräsmattan.
Vill ha snö för att det är mycket trevligare att vakna till nått vitt på marken, men inte till nästa vecka, då det är vår överlevnadsvecka. En vecka utan tält, pressäningar, mat m.m...
Samtidigt sitter jag här med halsont, vilket gör att jag inte alls vill ut i kylan nästa vecka.
Att få sova en vecka i sträck i en skön säng skulle jag vilja göra just nu.

Känslor, det är en jobbig sak.
Att tycka om nån eller inte tycka om nån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0