Överlevnadsvecka

Imorn åker vi ut på det som jag nog tycker kommer bli den mest jobbigaste turen, nämligen överlevadsveckan.
Dagen idag har innehållit att träna på att göra eld i ett regnit Malung, att leta ätbara lavar och att bygga nått i naturmaterial. Jag och Jenny lyckades med allt, förutom att fixa en eld. Vi lyckades med att få en liten eld, men den kommer ju inte att hålla oss varma under veckan.
Vi fick oxå veta att vi "bara" kommer att vara ute till torsdag kväll, vilket jag blev lättad över.
Dels för att jag är lite småsjuk och för att jag vill vara pigg och frisk nästa vecka, då vi ha en jaktvecka.

Så nu ska det gås hem och packa den lilla ryggsäcken inför imorn.
Håll tummarna för att ingen fryser ihjäl nu när varken liggunderlag eller sovsäck kommer med

Kommentarer
Postat av: Anna

Fy va läskigt!

Jag har nog blivit väldigt bekväm av mig sen jag flyttade till stan. Har inte alls nån längtan efter att sova ute och allra minst utan mat och sovsäck! Usch va arga alla lär vara. Jag utan mat är inte bra lixom.

Hoppas att det gick bra iaf! Lägg upp lite bilder här vetja! :) Jag har oxå blogg nu för tiden. :O Det är mycket att sköta..

Ha en skön helg (om ni är tillbaka då). Kramar

2009-10-29 @ 11:14:32
URL: http://gronanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0