Forsbadande

Har nog gjort jordens roligaste grej idag.
Vi var ut till Vemforsen utanför Malung för att testa på att paddla kanot i fors och gick igenom mycket vadningsteknink.
Målet med dagen var att vi skulle vada över forsen bort till en liten ö och sen tillbaka.
För er som inte vet vad vadning är så är det när man går över ett vattendrag, typ en bäck i fjällen.
Denna fors var väldigt bred, djup och hade mycket stömmande vatten.
Som tur var hade vi våtdräckt till hjälp idag. Så efter mycket skoj om hur snygga alla var i våtdräckt var det bara att gå ut i det kalla vattnet. Kan tillläggas att vi hade - 7 grader imorse då vi åkte iväg.
Var lite kallt innan kroppen hade hunnit värma upp vattnet mot kroppen, men sen var det rikitgt kul att gå runt där i vattnet och försöka stå emot strömmarna.

Roligaste grejen hände efter att jag tappade taget med foten mot en hal sten och började flyta iväg i forsen. Charlotta försökte ta tag i mig en drogs med i stömmen och ensam kvar stod Isabelle. Jag och Charlotta flöt iväg iallafall 25-30 meter i forsen och jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv.
Försökte ta mig upp några gånger, men stömmen var så stark att man drogs ner igen.
Kall och blöt tog jag mig skrattande upp på land igen, men oj vad roligt det var. Var inte lika varmt i vattnet denna gång som då vi paddlade forsränning utanför Umeå.

Bara att hålla tummarna för att inte förkylningen kommer nu lagom till lovet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0