Sj, sj gamla vän...

Alla vet ju hur kul och spännande det är att åka tåg och speciellt en söndagskväll då man helst vill ligga i soffan och kolla tv. Ännu roligare är det att åka tåg i 3 timmar längre än vad biljetten säger. Det var det jag gjorde i söndags.
Satte mig på tåget i Östersund som skulle ta mig till Uppsala där bussen väntar och kör mig hem till Västerås. Efter en kvart på Östersunds central  i 17 minus grader och fortfarande inget tåg i syne inser jag att jag kommer inte att hinna med kvällens sista buss hem. När väl tåget kommit in är vår peronal försenad med ett annat försenat tåg, så det är bara att slå sig ner och vänta in dem. Efter 30 min börjar tåget äntligen röra på sig och jag inser att det nu är skört att hinna med bussen. Men det är nu det roliga börjar...

Vi första stoppet, typ en kvart efter Östersund kommer vi inte längre. Några växlar har frysit fast och vi kommer ingenstans. SUCK! Efter en halvtimme inser personalen att det inte går att lossa dem, utan vi får backa några mil tillbaka för att byta spår. Då är vi 1,30 min sena. Sen stöter vi på ännu en frysen växel, men nån var nog ritktigt arg då så efter en 20 mins grävande efter den så kunde vi äntligen fortsätta. Då hade hela tåget gett upp och blivit hungriga, jag med, så jag stod väl i ungefär en kvart i kön till bistron för att upptäcka att de hade slut på djungelvrål!! Ahh- vad arg jag blev! Men men, vi var ju påväg iallafall ,så det gick bra med en chokladkaka.
Men lite försenade var vi ju. Det som började med 30 min slutade med 3 timmar. Så istället för att komma till Uppsala 21.45 var vi inne vid kl.1 på natten. Den det var mest synd om under hela denna resa var nog ändå min pappa tycker jag. Han som hållt isg vaken tills kl. 23.50 då jag egentligen skulle vara hemma , fick nu sitta och invänta samtal från mig om när vi skulle kunna tänkas komma fram. Så tillslut fick han då det efterlängtade samtalet om att vi var påväg. Så 20 över 2 stod han snällt på stationen då jag och 7 andra Västeråsare äntligen fick komma hem.
 
Det possitiva ur detta är att jag får ju pengarna tillbaka för biljetten, vilket kan gå till en nya resa upp och en ny föresening hem :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0