Helgen

Ja, då har helgen varit och vardagen är tillbaka. Skönt bara att jag är ledig idag, kände att min förkylning behövde det.
Helgen blev rolig, men jag hoppade över fotbollen i lördags. Somnade på soffan när jag kom hem från jobbet och råkade sova alldeles för länge, så jag gjorde mig i ornding och åkte till Linnéa lite tidigare i stället. Var där ett tag, spöade Richard i Sing Star :D och sen for vi iväg till Sala och EMD!

Men herregud, vad är det för folk som bor i Sala och springer på hotellet ? Eller var det för att jag var nykter kanske?! Var tvungen att skicka ett sms till Jens och fråga vad detta var. Lungt svarade han tillbaka att det är Sala och världens smil på sina läppar.
Det första som händer är att vi blir dissade av ena bartendern, vilket gjorde mig och Sara riktigt arga, men jag tror att hon mjuknade till lite när killen bredvid oss frågade om hon gick på KSK, gymnasieskolan i Sala. Inte så att vi tog studenten för en sådär 4 år sen eller nått, men det var en fin komplimang hon fick. Hela kvällen gick åt att titta på klockan och undra när inte killarna skulle kliva upp på scenen.. bara 40 min sena, i våra ögon, kom de äntligen upp och vi fick våra trumhinnor spräcka av nån liten blondin som tydligen inte trodde att dessa killar fanns i verkligeheten. Men Erik var fin som vanligt :P

Jag och Sara tröttnade på fjortisar i publiken och fjortisarna på scenen, så vi tog oss ett varv på hotellet och upptäckte att det fanns en trappa ner, spännande tänkte vi och gick ner. Och vem springer vi inte på där ner om inte Emma, ända männskan som jag känner i Sala. Hon blev inte bara lite förvånad över att se oss där kan jag säga :)

Hem och till McDonlads, hungriga, där jag konstaterade att jag aldrig ska vara full på allmän plats igen, fy fasen vad folk är pinsamma när de har alkohol i kroppen.

Sen sov jag hela söndagen nästan innan det var dags att åka till jobbet, där det första som händer är att jag sätter kniven i fingret istället för i plasten, så nu har jag ett jättefint och ont sår på mitt finger. Synd att elkillen Martin inte är kvar, han som tyckte så synd om sig när han gjorde illa fingret :)
Sen fick jag bråka med pant atomaten i en timme ungefär, innan jag gav upp och insåg att resten av kvällen skulle bli stressig, vilket den blev. Men kvällen avslutades på ett jättebra sätt ändå, satt i telefon i nästan 2,5 timmar med mina lilla Agnes, mycket trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0